October 18, 2014

Signal festival

V Praze právě probíhá druhý ročník světelného umění - Signal festival. O co jde? Centrum města se ve večerních hodinách rozsvítí. Můžeme vidět jak světelné instalace, tak také videomappingové projekce na různých budovách. Pokud máte "chytrý" telefon, můžete si stáhnout aplikaci, ve které najdete mapu se všemi instalacemi a informacemi. I já jsem si tuto aplikaci stáhla a poté některé instalace navštívila. Tento festival je až do neděle a projekce se vždy rozsvítí v 19 hodin a končí o půlnoci.


Asi ze všech projekcí, které jsem mohla vidět, mě nejvíce zaujal Cyclique, který je k vidění v Zítkových sadech u Palackého náměstí. Jedná se o 256 balónků, které se různě rozsvěcují a zhasínají a také díky větru se lehce pohybují. Tato světelná instalace je doplněná také hudbou a vše tak spolu hezky ladí.



Další instalací, která mě velmi zaujala byla The Pool. Jedná se o interaktivní instalaci. Na Kampě tak můžete vidět množství lidí, kteří poskakují na kruzích, které mění barvy. I já jsem si zaskákala a je opravdu zajímavé pozorovat jak se mění barvy kruhu. 


Na Náměstí Jana Palacha je průchozí tunel, ve kterém jsou zavěšené křišťály, na ty se odráží světlo a tunel se tak stává zajímavým a zářivým. 



Videomapping jsem viděla na budově městské knihovny na Mariánském náměstí a také na Staroměstském náměstí na Paláci Kinských. 



Pokud tedy nemáte na dnešní či nedělní večer žádné plány, vyražte se kouknout do města na světelné instalace. 

No comments:

Post a Comment