November 18, 2014

IT Girls

Znáte Czechitas? Je to občanské sdružení, jehož cílem je vzdělávat holky v oblasti IT. Více o těchto super holkách můžete najít na jejich webu nebo facebooku. Já jsme si, společně i s Terkou, v sobotu přivstala a navštívila tak jejich workshop: Tvoříme web.

Na workshopu nás bylo celkem 40 a snažily jsme se naučit vytvořit webovou stránku za pomoci HTML a CSS. Workshop se konal v Techsquaru, což je také celkem zajímavý prostor. Po krátkém úvodu kde nám holky představily, co se budu celý den dít a také nám představily naše kouče, jdeme rovnou na to. Začínáme s HTML. Lektorka nám vysvětlí nějaké základní tagy a my už to zkoušíme. Samozřejmě máme hned radost, když se nám z těch hranatých závorek, podaří vytvořit to co jsme opravdu chtěly. Ale říkám si dobrý, je toho hodně, ale je to celkem logický jak to funguje. Nicméně s HTML se dá vytvořit pouze text, neumí vytvořit ten hezký web. To umí CSS a zde se začínám trochu ztrácet, používá se zase jiný typ závorek a je to prostě celý jiný než to HTML, kterýmu jsem už nějak porozuměla :) Nicméně, když se mi pak podaří písmo vybarvit modrou a ještě ho mít tučný, mám ze sebe radost :)

Pak přichází oběd a neodoláme ani cheesecaku, který opravdu stál za to a plné sil jdeme na vytváření už našeho webu. Ale najednou je tu těch tagů mnohem víc a už se v tom začínám trošku ztrácet, ale nějak tu stránku jsem vytvořila a rozdělila na požadované sekce. Pak přichází hraní v CSS, zkouším různé barvy a také šířky. A následuje řada obtíží, text se mi vycentroval na spodní řádek, ale já ho chci uprostřed, fotka je víc vlevo než text, nadpisy jsou také jinak než bych chtěla, takže furt zkouším a ptám se koučů a také lektorek a zkoušíme najít řešení a také hledám v našich papírech nějakou tu radu :) 


Sečteno podtrženo, jedna z těch nej sobot za poslední dobu, ani nevím jak ten den celej utekl, ale najednou bylo 18 hodin a my šly domů. Kolik takový workshop stojí? Nic, ano čtete správně, holky z Czechitas to dělají zadarmo, ale můžete je podpořit koupí jejich skvělého trička. Po tomto workshopu asi úplně nebudete schopní udělat si vlastní web, ale určitě dostanete spoustu skvělých rad do začátku a třeba za pár měsíců bude i náš blog už z naší dílny a ne za šablony :)


No comments:

Post a Comment